Orange bliżej kadry
Nowe logo sponsora na strojach pierwszej reprezentacji Polski. Grupa TP zdecydowała się zmienić znak Telekomunikacji Polskiej na Orange.
– Nowe logo pojawi się sprzęcie treningowym, torbach, dresach, koszulkach, w których piłkarze będą występować w nieoficjalnych meczach. Oczywiście w oficjalnych spotkaniach UEFA i FIFA znak firmowy nie będzie obecny na strojach – byłoby to niezgodne z przepisami – powiedział rzecznik prasowy TP Wojciech Jabczyński.
Z nowym logiem Polacy mają zagrać w lutowych spotkaniach towarzyskich z Litwą i Walią.
Uznaliśmy, że to dobry czas na zmianę – teraz poprzez reprezentację będziemy promować inną markę naszej grupy – Jabczyński.
Zmiana brandu wspierającego piłkarzy jest także konsekwencją uruchomienia przez Grupę TP w sierpniu 2008 roku kanału telewizyjnego Orange Sport.
– Marka Orange jest znana w piłkarskim świecie, tak w Polsce jaki i za granicą. Ponad 30 proc. Polaków wskazuje na Orange, jako na markę spontanicznie kojarzącą się ze sponsoringiem piłki nożnej. Wystarczy przypomnieć, że przez ponad 3 lata wspierała polską Ekstraklasę tak skutecznie, że 51 proc. ankietowanych nadal wskazuje na Orange, jako sponsora Ekstraklasy, mimo, że kontrakt sponsorski wygasł w czerwcu ubiegłego roku – powiedział Piotr Gołos, dyrektor ds. sponsoringu i CSR Grupy TP.
TP skorzystała z faktu, że – choć umowa nie została oficjalnie podpisana – to drużyna narodowa zagra w strojach nowego producenta (już nie Pumy, ale Nike). Oznacza to i tak konieczność umieszczenia na nich nadruku sponsorów, w tym przypadku – bez dodatkowych kosztów.
Telekomunikacja Polska jest głównym sponsorem piłkarskiej reprezentacji od 2002 roku. Wspierała piłkarzy w eliminacjach do Mistrzostw Europy i Świata, oraz podczas mundialu w 2006 roku oraz Euro 2008. W 2008 roku TP przedłużyła umowę sponsorską na kolejne dwa lata.
/PAP, Orange, spa/